REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ironiška, tačiau pačius prabangiausius ir ištaigingiausius automobilius gamino viena didžiausių sunkiosios technikos gamintoja Sovietų Sąjungoje. Rusijos sostinėje įsikūręs gamintojas daugelį metų specializuojasi vilkikų, autobusų ir prabangių limuzinų gamyba. Pastarieji buvo gaminami tik pagal užsakymą, o jais važinėdavo tik patys svarbiausi šalies pareigūnai.
Nemažai nuostabos kelia ir tai, jog pats brangiausias, reprezentacinėms reikmėms skirtas automobilis yra tik dar viena vakarietiško automobilio kopija. Tačiau tokiu Rusijos valdžios elgesiu stebėtis nereikėtų. Juk tokiu būdu buvo sukurta eilė įvairiausių rusiškų automobilių : „VAZ 2101“ - „Fiat 124“, „Moskvitch 400“ - „Opel Kadett“, „ZAZ 968“ - „NSU Prinz“ ir tai tik keletas pavyzdžių.

Ironiška, tačiau pačius prabangiausius ir ištaigingiausius automobilius gamino viena didžiausių sunkiosios technikos gamintoja Sovietų Sąjungoje. Rusijos sostinėje įsikūręs gamintojas daugelį metų specializuojasi vilkikų, autobusų ir prabangių limuzinų gamyba. Pastarieji buvo gaminami tik pagal užsakymą, o jais važinėdavo tik patys svarbiausi šalies pareigūnai.
Nemažai nuostabos kelia ir tai, jog pats brangiausias, reprezentacinėms reikmėms skirtas automobilis yra tik dar viena vakarietiško automobilio kopija. Tačiau tokiu Rusijos valdžios elgesiu stebėtis nereikėtų. Juk tokiu būdu buvo sukurta eilė įvairiausių rusiškų automobilių : „VAZ 2101“ - „Fiat 124“, „Moskvitch 400“ - „Opel Kadett“, „ZAZ 968“ - „NSU Prinz“ ir tai tik keletas pavyzdžių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

zis-102-02


Rusijos noras turėtų tokio pat lygio automobilių industriją privedė iki to, jog 1930-1931 metais į Jungtines Valstijas buvo išsusta visa galybė specialistų, kurie tyrinėjo ir studijavo prabangius amerikietiškus automobilius.
Pamatę ir sužinoję amerikietiškų automobilių gamintojų paslaptis, rusai sugrįžo į savo gimtinę ir 1931 spalį atidarė gerokai atnaujintą buvusią „AMO“ kompanijos gamyklą, kurioje kadaise pagal licenciją buvo gaminami „Fiat F-15“ sunkvežimiai.
Tuometinė Rusijos valdžia nusprendė, jog naujus įrengimus turinti gamykla turi vadinti ne „Avtomobilnoe Moskovskoe Obshchestvo“, o „Zavod Imeni Stalina“ arba „ZIS“.

REKLAMA

zis115_Victor


Šioje gamykloje turėjo būti gaminami ne tik įvairūs vilkikai, sunkvežimiai ar autobusai, bet ir prašmatnūs automobiliai, kurie nepadarytų gėdos net ir šaltakraujui Stalinui.
Sunkiosios technikos gamyba prasidėjo 1931 metų žiemą, tačiau pirmasis lengvasis automobilis pro gamyklos vartus išriedėjo tik 1936 metais. Galbūt rusai ilgai nesurado tinkamo automobilio, kurį galėtų nukopijuoti? Nes pirmasis „ZIS“ kompanijos automobilis buvo „Buick 90“ kopija.
„ZIS-101“ buvo komplektuojamas su 8 cilindrų, 5,8 litro benzininiu varikliu, kuris išvystė 90 arklio galių. Vėlesni modeliai pasižymėjo 110 arklio galių išvystančiais varikliais. Metams bėgant, automobilis buvo nuolatos tobulinamas, tačiau rimčiausias atnaujinimas buvo atliktas 1940 metų spalį.
Automobilio kėbulas buvo pagamintas iš metalo ir atrodė beveik taip pat kaip ir 1937 metais pristatytas „Buick“ analogas. Atnaujintas modelis taip pat turėjo 116 arklio galių benzininį variklį, kurio pagalba pavykdavo pasiekti 120 km/val. greitį.

REKLAMA
REKLAMA

ZIS_110_1


Pokario metai
Praėjus vieneriems metams po antrojo pasaulinio karo, Rusijos sostinėje esančioje gamykloje buvo atnaujinta lengvųjų automobilių gamyba. 1946 metais buvo pradėta naujos kartos „ZIS-110“ modelio gamyba. Kaip ir anksčiau gamintas modelis, taip ir šis buvo prabangaus amerikietiško automobilio kopija, o tiksliau - „Packard Eight“. Pasak neoficialių šaltinių, rusai sugebėjo iš „Packard“ įsigyti reikalingas stakles ir kitus įrengimus, kurie leistų gaminti rusišką „Packard“ kopiją. Automobilis buvo gaminamas tik aštuonerius metus, per kuriuos „ZIS“ pagamino 2038 vienetus.
1956 metai buvo pokyčių metai. Pasikeitė ne tik Sovietų Sąjungos lyderis, bet ir „ZIS“ gamyklos vardas. Norėdami pagerbti ilgametį gamyklos vadovą, kuris iškeliavo anapilin, buvo nuspręsta gamyklos pavadinimą pakeisti iš „ZIS“ į „ZIL“ arba „Zavod imeni Likhachova“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1zil117


1956 metais „ZIL“ pristatė visiškai naują modelį, kuris iš esmės buvo patobulinta „ZIS-110“ versija. Automobilis turėjo platesnę ratų provėžą, efektyvesnę stabdžių sistemą, 15 colių ratlankius ir visiškai naują V8 variklį, kuris išvystė net 200 arklio galių. Skamba įspūdingai, tačiau tai buvo šiek tiek pakeista „Packard Executive“ kopija.
Kopijavimo manija tęsėsi ir toliau. Nuo 1958 iki 1978 metų pristatyti keturi skirtingi modeliai buvo „Cadillac“, „Chrysler“ ir „Lincoln“ automobilių kopijos, tačiau 1978 metų pabaigoje buvo pristatytas pirmasis tikras „ZIL“ markės automobilis - „ZIL-4104“.Įgavę pakankamai patirties, inžinieriai sukūrė šarvuotą, beveik 3 tonas sveriantį limuziną, kuriuo pagaliau galėjo didžiuotis didinga Rusijos tauta.

REKLAMA

Zil-41047


Tačiau „ZIL-4104“ buvo savotiškas eksperimentas. Nuo 1978 metų iki 1985 metų buvo pagaminti nedaugiau kaip 100 šio modelio vienetų. Pagrindinė to priežastis - naftos krizė ir mažas tokių automobilių poreikis. Daugelis to meto aukštas pareigas einančių pareigūnų mieliau sėsdavo už „GAZ-14“ vairo.
1985 metais buvo pristatytas „ZIL - 41047“. Daugiau nei tris tonas sveriantis limuzinas turėjo šešias sėdimas vietas, galėjo pasiekti 190 km/val. maksimalų greitį ir išsiskyrė net 7,7 litro benzininiu varikliu, kuris išvystydavo 315 arklio galių.
Beveik be jokių rimtų pakeitimų „ZIL-41047“ buvo gaminamas iki pat 2002 metų, kai dėl mažėjančios paklausos „ZIL“ nutraukė šio limuzino gamybą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų