REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lygiai prieš 15 metų buvo įkurtas naujas „Opel“ kompanijos padalinys, kuris iki šiol yra atsakingas už sportiškiausių ir greičiausių „Opel“ modelių sukūrimą. „OPC“ arba „Opel Performance Centre“ per penkiolika metų sukūrė ne vieną dėmesio vertą sportišką automobilį, kurie savo laiku buvo liaupsinami įvairiose šalyse gyvenančių automobilių entuziastų.
Iki 1998 metų, sportiškiausi „Opel“ modeliai buvo ženklinami „GSi“ logotipu. Tačiau, viskas pasikeitė, kai iniciatyvos ėmėsi ilgametis „Opel Motorsport“ komandos lenktynininkas Volkeris Strycekas. Būtent šis žmogus inicijavo naujos „Opel“ divizijos sukūrimą, kuri būtų atsakinga ne tik už sportiškus bendro naudojimo keliams skirtus automobilius, bet ir įvairioms automobilių sporto šakoms ruoštų galingus bolidus.
Pirmasis blynas
Pirmasis naujai iškeptos divizijos patiekalas buvo „Opel Astra OPC“. 1999 metais pristatytas automobilis buvo komplektuojamas su 2.0 litrų, keturių cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvystė 160 arklio galių. Palyginus su standartinėmis versijomis, tai buvo visiškai kitas automobilis.
Variklis gavo kaltinius stūmoklius, specialiai šiam motorui pagamintus išmetimo ir įsiurbimo kolektorius. 2.0 litrų  motoras taip pat gavo optimizuotą variklio valdymo kompiuterį ir papildomą alyvos aušintuvą.

Lygiai prieš 15 metų buvo įkurtas naujas „Opel“ kompanijos padalinys, kuris iki šiol yra atsakingas už sportiškiausių ir greičiausių „Opel“ modelių sukūrimą. „OPC“ arba „Opel Performance Centre“ per penkiolika metų sukūrė ne vieną dėmesio vertą sportišką automobilį, kurie savo laiku buvo liaupsinami įvairiose šalyse gyvenančių automobilių entuziastų.
Iki 1998 metų, sportiškiausi „Opel“ modeliai buvo ženklinami „GSi“ logotipu. Tačiau, viskas pasikeitė, kai iniciatyvos ėmėsi ilgametis „Opel Motorsport“ komandos lenktynininkas Volkeris Strycekas. Būtent šis žmogus inicijavo naujos „Opel“ divizijos sukūrimą, kuri būtų atsakinga ne tik už sportiškus bendro naudojimo keliams skirtus automobilius, bet ir įvairioms automobilių sporto šakoms ruoštų galingus bolidus.
Pirmasis blynas
Pirmasis naujai iškeptos divizijos patiekalas buvo „Opel Astra OPC“. 1999 metais pristatytas automobilis buvo komplektuojamas su 2.0 litrų, keturių cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvystė 160 arklio galių. Palyginus su standartinėmis versijomis, tai buvo visiškai kitas automobilis.
Variklis gavo kaltinius stūmoklius, specialiai šiam motorui pagamintus išmetimo ir įsiurbimo kolektorius. 2.0 litrų  motoras taip pat gavo optimizuotą variklio valdymo kompiuterį ir papildomą alyvos aušintuvą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Opel Astra OPC


Kadangi, tai buvo „Astra“ modelių gamos flagmanas, nenuostabu, jog pakeitimų būta ir daugiau. „OPC“ divizijos specialistai automobilio pakabą sužemino 2 centimetrais, sumontavo standžius „Bilstein“ amortizatorius, didesnius stabdžių diskus ir specialiai šiam modeliui sukūrė priekinės pakabos svirtis.
Nors pagal pirminį planą „Opel“ turėjo pagaminti tik 2500 „Astra OPC“ vienetų, tačiau dėl didžiulės paklausos šis skaičius buvo padidintas iki 3000. Visi „Astra OPC“ egzemplioriai buvo parduoti vos per keturis mėnesius.
Pamišimas dėl turbinų
2001 metais „OPC“ divizija nusprendė pasaulį nustebinti su pakankamai netradiciniu kūriniu. Už sportiškus „Opel“ modelius atsakinga divizija nusprendė sukurti patį greičiausią vienatūrį pasaulyje.
2001 metais buvo pristatyta pirmoji „Opel Zafira OPC“ karta, kuri buvo komplektuojama su 2.0 litrų, keturių cilindrų turbo benzininiu varikliu, kuris išvystė 192, o vėliau ir 240 arklio galių. Tokį variklių pajėgumą padėjo pasiekti ne kas kitas, o turbokompresorius.
Vėliau „OPC“ divizija šį metodą pritaikė ir kituose modeliuose. „Astra OPC“ modelyje esantis variklis išvystė 240 arklio galių, o vėliau ir 280 arklio galių.

REKLAMA

Opel Zafira


Jubiliejus
2005 metais „Opel OPC“ divizija atšventė reikšmingą jubiliejų. Nuo 1999 iki 2005 metų visame pasaulyje „Opel“ pardavė net 20 tūkst. sportiškų modelių. Kaip tik 2005 metais „Opel“ pristatė keletą naujų „OPC“ modelių, kurie padėjo sustiprinti gamintojo pozicijas sportiškų automobilių segmente.
Pati ryškiausia „Opel“ žvaigždė buvo „Opel Vectra OPC“, kuri buvo aprūpinta net 250 arklio galių išvystančiu varikliu. Pašalinus maksimalaus greičio ribotą, šis automobilis galėdavo be didelių problemų pasiekti net 270 km/val. greitį!

REKLAMA
REKLAMA

Opel Vectra


Šviesi ateitis
Šiuo metu „Opel OPC“ divizijos flagmanu laikoma „Insignia OPC“. 2009 metais pirmą kartą pristatytas modelis yra ne tik galingiausias „OPC“ šeimos modelis, bet ir pats populiariausias, ypač Rytų Europoje ir net Lietuvoje.
2.8 litro, 6 cilindrų turbo benzininis variklis išvysto 325 arklio galias ir 435 Nm sukimo momentą. Galia perduodama per šešių bėgių mechaninę pavarų dėžę į visus keturis varančiuosius ratus. Tokio konfigūracijos automobilis iki 100 km/val. be didelio vargo įsibėgėja vos per 6 sekundes ir pasiekia 270 km/val. greitį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Opel-Insignia-OPC-287802


Vis dėlto, ateityje „Opel OPC“ divizijos pasididžiavimu turėtų tapti „Astra OPC Extreme“. Iš esmės, tai lengvesnė ir galingesnė „Astra OPC“ versija, kurią mylės nuolatiniai lenktynių trasų lankytojai.
Automobilis bus komplektuojamas su 2.0 litrų, 4 cilindrų turbo benzininiu varikliu, kuris išvystys daugiau nei 300 arklio galių. Su šiuo motoru automobilis iki 100 km/val. įsibėgės vos per 5.9 sekundės ir pasieks 250 km/val. maksimalų greitį.
Vos 1519 kilogramų sveriantis hečbekas bus komplektuojamas tik su šešių bėgių mechanine pavarų dėže. Automobilis taip pat turės riboto praslydimo diferencialą.
Trumpa „OPC“ modelių istorija :


  • 2013: „Insignia OPC“ pakabos ir variklio tobulinimas

  • 2012: Pristatoma Astra (J) OPC su 206 kW/280 AG išvystančiu varikliu.

  • 2011:  Pristatoma Opel Corsa (D) „Nürburgring Edition“ su 155 kW/210 AG išvystančiu motoru.

  • 2009: Debiutuoja Insignia OPC ir Insignia OPC Sports Tourer su 2.8 litro, V6 turbo varikliu 239 kW/325 AG

  • 2008: Pristatoma IDS Plus 2 pakaba

  • 2008: Pristatyta ribotos laidos Astra (H) OPC „Nürburgring Edition“

  • 2007: Corsa (D) OPC tampa greičiausiu kompaktišku hečbeku, kuris įveikia Niurburgringą. Rato įveikimo laikas - 8:47:99.

  • 2007: Debiutuoja Corsa (D) OPC su 1.6 litro turbo benzininiu varikliu 141 kW/192 AG.

  • 2006: Zafira (B) OPC tampa greičiausiu vienatūriu pasaulyje. Niurburgringo trasą įveikia per 8:54:38.

  • 2006: Debiutuoja Meriva OPC su 1.6 litro turbo benzininiu varikliu 132 kW/180 AG

  • 2005: Astra OPC rekordiškai greitai įveikė Niurburgringo trasą. Vienas ratas buvo įveiktas per 8:35:94.

  • 2005: Pristatoma Vectra OPC ir Vectra Caravan OPC su 2.8 litro, V6 turbo 188 kW/255 AG

  • 2005: Debiutuoja antros kartos Zafira (B) OPC su 2.0 litrų turbo benzininiu motoru 177 kW/240 AG

  • 2005: Debiutuoja Astra (H) OPC su 2.0 litrų turbo benzininiu motoru 177 kW/240 AG

  • 2005: Pagaminta ir parduota daugiau kaip 20.000 OPC modelių.

  • 2002: Debiutuoja antros kartos Astra (G) OPC su 2.0 litrų turbo benzininiu motoru 147 kW/200 AG

  • 2001: Zafira (A) OPC debiutas. 2.0 litų turbo benzininiu varikliu 141 kW/192 AG

  • 1999: Astra (G) OPC pristatymas su 2.0 litrų atmosferiniu varikliu 118 kW/160 AG


Galerija

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų