REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rugsėjo 13 dieną, Vilniuje, finišavo ketvirtasis Lietuvos automobilių greituminio slalomo pirmenybių (LAGSP) etapas. Dėl geriausiųjų titulo varžėsi 64 sportininkai iš daugiau nei 15 Lietuvos miestų.
Išskirtinė vieta – Legendinis „Kaukaro žiedas“
Šios lenktynės išskirtinės tuo, kad vyksta legendiniame „Kaukaro žiede“, kur prieš daugiau nei 10 metų vykdavo tuomet labai gerai žinomos žiedinės lenktynės, pavadinimu „BMW taurė“, kurios buvo organizuojamos dabartinio „1000km lenktynės“ organizatoriaus Dariaus Jonušio.
Pirmenybių tikslas – brandinti mėgėjus profesionalų sportui
Lietuvoje, iki šių Pirmenybių sukūrimo pradžios, figūrinio važiavimo (slalomo) varžybos turėjo ryškesnes dvi kategorijas – automobilių klasikinio slalomo ir greituminio slalomo – kalnų lenktynių. Tačiau metų metus tvyrojo vienas labai aiškiai matomas trūkumas – dalyviams, norintiems iš klasikinio (lėtuminio) slalomo pradėti varžytis „aukštesnėje lygoje“, buvo labai didelis lenktynėse išvystomo greičio skirtumas ir aiškiai matomas patirties trūkumas. Palyginimui – klasikiniame slalome išvystomas maksimalus greitis siekia viso labo 40-50 km/val. greitį, o greituminio slalomo – kalnų lenktynių – kartais net 180 km/val. greitį. „Kaukaro žiede“ vykstančiose greituminio slalomo Pirmenybėse išvystomas maksimalus greitis siekia viso labo 110 km/val. greitį (tik tiesiojoje), vidutinis išvystomas greitis iki 75 km/val., tad tai puiki proga klasikinio slalomo mėgėjams „pasikrauti“ patirties bagažą naujovėmis.
Saugumas lenktynėse – pirmoje vietoje
Organizatoriai patikino, jog glaudžiai bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių sporto Federacijos (LASF) kitų autosporto šakų ir saugaus varžybų organizavimo (SVO) komitetais, lenktynių trasa yra ruošiama visų pirma atsižvelgiant į varžybų saugumą ir greitį posūkiuose, o tik tada į trasos konfigūraciją. „Varžybose sulaukiame labai daug naujokų, kurie dalyvauti pas mus pradeda vos tik „apšilę kojas“ klasikiniame slalome, todėl sukurti dalyviui saugią aplinką ir tuo pačiu įdomią trasos konfigūraciją – prioritetas nr. 1“ – kalbėjo varžybas organizuojančios komandos „ANELLO“ vadovas Saulius Vilčinskas.
Absoliučiai greičiausias lenktynėse – ne galingiausias automobilis
Šiame etape buvo sulaukta labai įvairų techninį paruošimą turinčių automobilių. Dalyvių gretose buvo galima sutikti nuo visiškai standartinių „Škoda Octavia“, „Audi 80“, „VW Golf“ automobilių iki specialiai varžyboms ruoštų „Mitsubishi Lancer Evolution VIII“, „Honda Accord TypeR“, „Honda Prelude“ ir kitų. Tačiau šios Pirmenybės susilaukia didelio susidomėjimo tarp mėgėjų todėl, kad nugalėtojų gretose dažniausiai būna ne galingiausi automobiliai, o gabiausi vairuotojai. Taip nutiko ir šįkart – lenktynių bendroje įskaitoje (tarp visų dalyvių) ant aukščiausio podiumo laiptelio lipo 1,6 litro darbinio tūrio „Suzuki Swift“ vairuojantis itin gabus dalyvis Edvinas Sabalys. Antrąją vietą užėmė vos sekunde lėčiau į finišą atvažiavęs Paulius Baužys su „Honda Prelude“. Trečioji vieta iškovota 3 sekundėmis aplenkus artimiausią varžovą atiteko Mantui Mikuckui su „Mitsubishi Lancer Evolution VIII“.
Per dieną būta ir įvykių trasoje
Per visą dieną buvo užfiksuoti 3 įvykiai trasoje. Pirmasis pasižymėjo Julius Ašmonas, startavęs pačioje pirmoje grupėje, pirmu startiniu numeriu pažymėtu „Honda Civic“. Ketvirtame važiavime pastarasis nesuvaldė automobilio, kliudė trasoje esančius bordiūrus ir nors su nedideliais pažeidimais finišavo, tačiau lenktynių tęsti nebegalėjo.
Antrasis pasižymėti spėjo toje pačioje grupėje startavęs Andrius Kilda su trečiu startiniu numeriu pažymėtu „Honda CRX“ automobiliu. Šiam paskutiniame važiavime jau matant finišo liniją, po paskutinės gesinimo zonos nesuvaldžius automobilio, šis apsisukęs ir priekiniu kairiuoju ratu trenkęsis į bordiūrą taip pat baigė varžybas.
Paskutinis įvykis buvo rimčiausias. Marius Vytė, septintoje grupėje su „BMW 323“ jau antroje gesinimo zonoje nesuvaldė savo automobilio ir visais keturiais ratais paliko trasą. Dėl pakabos pažeidimų Marius nebetęsė varžybų, o automobilis į dalyvių parką grįžo ant evakuatoriaus platformos. Varžybų tvarkaraštis nenukentėjo, nes organizatoriai tam buvo numatę rezervinį laiką.
Priekine ašimi varomų automobilių (FWD) klasių rezultatai
Klasėje FWD iki1600 trečiąja vieta džiaugėsi Andrius Kilda, vairavęs „Honda CRX“ automobilį, antroje vietoje šypsenos nestokojo Paulius Baužys, važiavęs su „Škoda Octavia“ automobiliu, na o šios klasės nugalėtoju tapo Edvinas Sabalys, smagiai po trasą vinguriavęs su baltais iš tolo šviečiančiu „Suzuki Swift“ automobiliuku.
Klasėje FWD iki2000 ant podiumo 3 vietos laiptelio stojo Vincas Zaleckis, visada dėmesį atkreipiantis su savo ryškiai žaliu „Mitsubishi Colt“ automobiliuku, antroje vietoje stojo iš paskutiniųjų dėl pirmos vietos kovojęs, tačiau krislelio sėkmės pritrūkęs Gytis Strungys, gazą spaudęs idealios būklės „Honda CRX“ automobiliu, na o šioje klasėje nugalėjo po pertraukos į autosportą sugryžęs Ignas Betingis, sėdėjęs už „Opel Astra“ vairo.
Klasėje FWD virš2000 trečiąją vietą iškovojo labai daug ovacijų sulaukęs Pavel Viduto su savo nepamirštamąja balta  „Mazda 323F“, antroje vietoje džiaugsmo šokį šoko Vytautas Kupstaitis, dalyvavęs su „Honda Accord TypeR“ automobiliu, ant kurio visą dieną žiūrovams klausimą kėlė užrašas ant automobilio „už Domuką!“ – pasirodo iškovotą prizą Vytautas skyrė savo ką tik gimusiam sūneliui Domukui, dėl ko jį labai sveikiname! Galingiausios priekinių varomųjų klasės nugalėtoju tapo gerai žinomas slalomo vilkas Kęstutis Taškūnas su 5 kartos „VW Golf GTI
Galine ašimi varomų automobilių (RWD) klasių rezultatai
Klasėje RWD iki2000 trečią vietą su „BMW 318“ iškovojo Artūras Ravluškevičius, kuris lietuviams geriau žinomas kaip Lietuvos drifto atstovas su mėlynuoju BMW., antroje vietoje stojo baltos ir gražiai lipdukais nudailintos „Mazda MX-5“ savininkas Justas Gudavičius, kuriam šįkart pritrūko sėkmės. Klasės neabejotinu nugalėtoju tapo vienintelį varžybose LADA 2105 vairuojantis Erikas Šiška, kuriam su praeitą amžių menantį automobiliuku kitus aplenkti buvo vieni juokai.
Klasėje RWD virš2000 trečias buvo Rolandas Dziena, pasakiškai išgražinęs savo mylimą „BMW 325“ automobilį, antrąja vieta džiaugėsi vos į varžybų paskutinę grupę spėjęs Šarūnas Jonelis su „BMW 325“, o klasės nugalėtojo taurę iškovojo Tadas Telyčėnas su „BMW 318“. Pastarojo pergalę užtikrino pastovus geras tempas trasoje ir neužkliudyta nei viena kūginė gairelė.
Dvejomis ašimis varomų automobilių (AWD) klasių rezultatai
AWD iki3000 šį kartą klasė nesusidarė, na o AWD virš3000 klasė dalyvių skaičiumi skųstis tikrai negalėjo. Iš 10 startavusių šios klasės dalyvių trečias greičiausias buvo kaunietis Algirdas Gelžinis su gražiąja „Subaru Impreza WRX STI“, antrą vietą klasėje laimėjo Vidmantas Jankūnas su savuoju „Subaru Impreza“, na o nugalėtoju Klasėje tapo taip pat „Subaru Impreza“ vairuojantis Mindaugas Liatukas, artimiausią varžovą aplenkęs daugiau kaip 5 sekundėmis.
OPEN klasės ir BENDROS ĮSKAITOS rezultatai
Klasėje OPEN, kur dalyviai nėra skirstomi nei pagal automobilių techninį paruošimą, nei pagal varančiąją ašį ar variklio darbinį tūrį užvirė tikra kova. Čia galimi prizininkai keitėsi po kiekvieno važiavimo. Galiausiai visus aplenkę ant nugalėtojų pakylos stojo Mantas Mikuckas (3), Paulius Baužys (2) absoliučiai dienos geriausią rezultatą parodęs Edvinas Sabalys (1). Tie patys sportininkai geriausius rezultatus parodė ir bendroje viso etapo įskaitoje ir negailėjo šampano purslų tiek vienas kitam, tiek organizatoriams ir žiūrovams.
Foto: Artūras Žukas ir Darius Maknis

Rugsėjo 13 dieną, Vilniuje, finišavo ketvirtasis Lietuvos automobilių greituminio slalomo pirmenybių (LAGSP) etapas. Dėl geriausiųjų titulo varžėsi 64 sportininkai iš daugiau nei 15 Lietuvos miestų.
Išskirtinė vieta – Legendinis „Kaukaro žiedas“
Šios lenktynės išskirtinės tuo, kad vyksta legendiniame „Kaukaro žiede“, kur prieš daugiau nei 10 metų vykdavo tuomet labai gerai žinomos žiedinės lenktynės, pavadinimu „BMW taurė“, kurios buvo organizuojamos dabartinio „1000km lenktynės“ organizatoriaus Dariaus Jonušio.
Pirmenybių tikslas – brandinti mėgėjus profesionalų sportui
Lietuvoje, iki šių Pirmenybių sukūrimo pradžios, figūrinio važiavimo (slalomo) varžybos turėjo ryškesnes dvi kategorijas – automobilių klasikinio slalomo ir greituminio slalomo – kalnų lenktynių. Tačiau metų metus tvyrojo vienas labai aiškiai matomas trūkumas – dalyviams, norintiems iš klasikinio (lėtuminio) slalomo pradėti varžytis „aukštesnėje lygoje“, buvo labai didelis lenktynėse išvystomo greičio skirtumas ir aiškiai matomas patirties trūkumas. Palyginimui – klasikiniame slalome išvystomas maksimalus greitis siekia viso labo 40-50 km/val. greitį, o greituminio slalomo – kalnų lenktynių – kartais net 180 km/val. greitį. „Kaukaro žiede“ vykstančiose greituminio slalomo Pirmenybėse išvystomas maksimalus greitis siekia viso labo 110 km/val. greitį (tik tiesiojoje), vidutinis išvystomas greitis iki 75 km/val., tad tai puiki proga klasikinio slalomo mėgėjams „pasikrauti“ patirties bagažą naujovėmis.
Saugumas lenktynėse – pirmoje vietoje
Organizatoriai patikino, jog glaudžiai bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių sporto Federacijos (LASF) kitų autosporto šakų ir saugaus varžybų organizavimo (SVO) komitetais, lenktynių trasa yra ruošiama visų pirma atsižvelgiant į varžybų saugumą ir greitį posūkiuose, o tik tada į trasos konfigūraciją. „Varžybose sulaukiame labai daug naujokų, kurie dalyvauti pas mus pradeda vos tik „apšilę kojas“ klasikiniame slalome, todėl sukurti dalyviui saugią aplinką ir tuo pačiu įdomią trasos konfigūraciją – prioritetas nr. 1“ – kalbėjo varžybas organizuojančios komandos „ANELLO“ vadovas Saulius Vilčinskas.
Absoliučiai greičiausias lenktynėse – ne galingiausias automobilis
Šiame etape buvo sulaukta labai įvairų techninį paruošimą turinčių automobilių. Dalyvių gretose buvo galima sutikti nuo visiškai standartinių „Škoda Octavia“, „Audi 80“, „VW Golf“ automobilių iki specialiai varžyboms ruoštų „Mitsubishi Lancer Evolution VIII“, „Honda Accord TypeR“, „Honda Prelude“ ir kitų. Tačiau šios Pirmenybės susilaukia didelio susidomėjimo tarp mėgėjų todėl, kad nugalėtojų gretose dažniausiai būna ne galingiausi automobiliai, o gabiausi vairuotojai. Taip nutiko ir šįkart – lenktynių bendroje įskaitoje (tarp visų dalyvių) ant aukščiausio podiumo laiptelio lipo 1,6 litro darbinio tūrio „Suzuki Swift“ vairuojantis itin gabus dalyvis Edvinas Sabalys. Antrąją vietą užėmė vos sekunde lėčiau į finišą atvažiavęs Paulius Baužys su „Honda Prelude“. Trečioji vieta iškovota 3 sekundėmis aplenkus artimiausią varžovą atiteko Mantui Mikuckui su „Mitsubishi Lancer Evolution VIII“.
Per dieną būta ir įvykių trasoje
Per visą dieną buvo užfiksuoti 3 įvykiai trasoje. Pirmasis pasižymėjo Julius Ašmonas, startavęs pačioje pirmoje grupėje, pirmu startiniu numeriu pažymėtu „Honda Civic“. Ketvirtame važiavime pastarasis nesuvaldė automobilio, kliudė trasoje esančius bordiūrus ir nors su nedideliais pažeidimais finišavo, tačiau lenktynių tęsti nebegalėjo.
Antrasis pasižymėti spėjo toje pačioje grupėje startavęs Andrius Kilda su trečiu startiniu numeriu pažymėtu „Honda CRX“ automobiliu. Šiam paskutiniame važiavime jau matant finišo liniją, po paskutinės gesinimo zonos nesuvaldžius automobilio, šis apsisukęs ir priekiniu kairiuoju ratu trenkęsis į bordiūrą taip pat baigė varžybas.
Paskutinis įvykis buvo rimčiausias. Marius Vytė, septintoje grupėje su „BMW 323“ jau antroje gesinimo zonoje nesuvaldė savo automobilio ir visais keturiais ratais paliko trasą. Dėl pakabos pažeidimų Marius nebetęsė varžybų, o automobilis į dalyvių parką grįžo ant evakuatoriaus platformos. Varžybų tvarkaraštis nenukentėjo, nes organizatoriai tam buvo numatę rezervinį laiką.
Priekine ašimi varomų automobilių (FWD) klasių rezultatai
Klasėje FWD iki1600 trečiąja vieta džiaugėsi Andrius Kilda, vairavęs „Honda CRX“ automobilį, antroje vietoje šypsenos nestokojo Paulius Baužys, važiavęs su „Škoda Octavia“ automobiliu, na o šios klasės nugalėtoju tapo Edvinas Sabalys, smagiai po trasą vinguriavęs su baltais iš tolo šviečiančiu „Suzuki Swift“ automobiliuku.
Klasėje FWD iki2000 ant podiumo 3 vietos laiptelio stojo Vincas Zaleckis, visada dėmesį atkreipiantis su savo ryškiai žaliu „Mitsubishi Colt“ automobiliuku, antroje vietoje stojo iš paskutiniųjų dėl pirmos vietos kovojęs, tačiau krislelio sėkmės pritrūkęs Gytis Strungys, gazą spaudęs idealios būklės „Honda CRX“ automobiliu, na o šioje klasėje nugalėjo po pertraukos į autosportą sugryžęs Ignas Betingis, sėdėjęs už „Opel Astra“ vairo.
Klasėje FWD virš2000 trečiąją vietą iškovojo labai daug ovacijų sulaukęs Pavel Viduto su savo nepamirštamąja balta  „Mazda 323F“, antroje vietoje džiaugsmo šokį šoko Vytautas Kupstaitis, dalyvavęs su „Honda Accord TypeR“ automobiliu, ant kurio visą dieną žiūrovams klausimą kėlė užrašas ant automobilio „už Domuką!“ – pasirodo iškovotą prizą Vytautas skyrė savo ką tik gimusiam sūneliui Domukui, dėl ko jį labai sveikiname! Galingiausios priekinių varomųjų klasės nugalėtoju tapo gerai žinomas slalomo vilkas Kęstutis Taškūnas su 5 kartos „VW Golf GTI
Galine ašimi varomų automobilių (RWD) klasių rezultatai
Klasėje RWD iki2000 trečią vietą su „BMW 318“ iškovojo Artūras Ravluškevičius, kuris lietuviams geriau žinomas kaip Lietuvos drifto atstovas su mėlynuoju BMW., antroje vietoje stojo baltos ir gražiai lipdukais nudailintos „Mazda MX-5“ savininkas Justas Gudavičius, kuriam šįkart pritrūko sėkmės. Klasės neabejotinu nugalėtoju tapo vienintelį varžybose LADA 2105 vairuojantis Erikas Šiška, kuriam su praeitą amžių menantį automobiliuku kitus aplenkti buvo vieni juokai.
Klasėje RWD virš2000 trečias buvo Rolandas Dziena, pasakiškai išgražinęs savo mylimą „BMW 325“ automobilį, antrąja vieta džiaugėsi vos į varžybų paskutinę grupę spėjęs Šarūnas Jonelis su „BMW 325“, o klasės nugalėtojo taurę iškovojo Tadas Telyčėnas su „BMW 318“. Pastarojo pergalę užtikrino pastovus geras tempas trasoje ir neužkliudyta nei viena kūginė gairelė.
Dvejomis ašimis varomų automobilių (AWD) klasių rezultatai
AWD iki3000 šį kartą klasė nesusidarė, na o AWD virš3000 klasė dalyvių skaičiumi skųstis tikrai negalėjo. Iš 10 startavusių šios klasės dalyvių trečias greičiausias buvo kaunietis Algirdas Gelžinis su gražiąja „Subaru Impreza WRX STI“, antrą vietą klasėje laimėjo Vidmantas Jankūnas su savuoju „Subaru Impreza“, na o nugalėtoju Klasėje tapo taip pat „Subaru Impreza“ vairuojantis Mindaugas Liatukas, artimiausią varžovą aplenkęs daugiau kaip 5 sekundėmis.
OPEN klasės ir BENDROS ĮSKAITOS rezultatai
Klasėje OPEN, kur dalyviai nėra skirstomi nei pagal automobilių techninį paruošimą, nei pagal varančiąją ašį ar variklio darbinį tūrį užvirė tikra kova. Čia galimi prizininkai keitėsi po kiekvieno važiavimo. Galiausiai visus aplenkę ant nugalėtojų pakylos stojo Mantas Mikuckas (3), Paulius Baužys (2) absoliučiai dienos geriausią rezultatą parodęs Edvinas Sabalys (1). Tie patys sportininkai geriausius rezultatus parodė ir bendroje viso etapo įskaitoje ir negailėjo šampano purslų tiek vienas kitam, tiek organizatoriams ir žiūrovams.
Foto: Artūras Žukas ir Darius Maknis

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų