REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors ralis ir yra populiariausia automobilių sporto šaka Lietuvoje, tačiau jį gaubia ir daugiausiai paslapčių. Viena iš jų – lenktynių trasos, nuo kurių uždanga pakyla tik likus kelioms dienoms iki varžybų. Kodėl taip yra, pasakoja spalio 3-4 dienomis vyksiančio „Rally Classic“ Druskininkai 2014 organizatoriai.
Trasos atskleidžiamos prieš kelias dienas
Ralio gerbėjai visada nori, jog trasos būtų paskelbtos kaip įmanoma anksčiau, kad būtų galima iš anksto planuotis išvyką į renginį. Tačiau trasos išlieka paslaptyje iki pat paskutinių dienų. Pasak ilgamečių ralio organizatorių, tam yra dvi pagrindinės priežastys.
„Pirmiausia - pats ralio principas. Čia aš kalbu apie tai, kad ralio ekipažą sudaro pilotas ir šturmanas, kuris yra dažnai pamirštamas, tačiau kaip tik šturmano profesionalumas ir sugebėjimas dirbti kartu su pilotu lemia pergales. Kai ralyje kovojama net dėl tūkstantųjų sekundės dalių, žinojimas, kas laukia už sekančio posūkio lemia labai daug. Ralyje svarbu ne tik gerai vairuoti, tačiau ir girdėti bei realizuoti šturmano stenogramos skaitymą.
Antra priežastis - saugumas. Jeigu sportininkai iš anksto žinotų, kur vyks varžybos, žinoma, jie norėtų treniruotis, o tai keltų pavojų ir diskomfortą vietos gyventojams, nes pro jų namus nuolat lakstytų trasą išmokti mėginantys lenktynininkai“, - pasakoja ralio organizatorius Jonas Balčiūnas.
Visgi, jeigu sportininkams pavyktų sužinoti trasas šiek tiek anksčiau ir jie ten mėgintų treniruotis, tada jų lauktų itin griežtos sankcijos – nuo draudimo dalyvauti varžybose iki taškų anuliavimo visame čempionate.
Pašnekovo teigimu, lenktynininkai su trasomis gali susipažinti likus dienai ar dviems iki ralio. Susipažinimo metu visi važiuoja pagal iš anksto numatytą grafiką: dažniausiai duodami du važiavimai – pirmo metu informaciją sako pilotas šturmanui, kuris viską žymisi, o antrojo važiavimo metu stenogramą skaito jau šturmanas ir taisosi klaidas bei tikslina informaciją. Susipažinamojo važiavimo metu visi lenktynininkai privalo laikytis visų kelių eismo taisyklių, jie neturi jokių išimčių ir yra eiliniai eismo dalyviai.
Lenktynėms naudojami keliai Lietuvoje dažniausiai uždaromi likus dviems valandoms iki varžybų. Tai reikalinga tam, kad būtų išdėliotos saugos struktūros, personalas, teisėjai tikrina ar trasos atitinka visus reikalavimus ir t.t.
Danga lemia ralio formatą
Norint suorganizuoti ralį, kuris patiktų tiek dalyviams, tiek ir žiūrovams, svarbiausia atkreipti dėmesį į tris pagrindinius aspektus.
„Pirmiausia, organizatoriai ieško techniškai sudėtingos trasos. Žiūrima, kad greičio ruože būtų tramplinų, paslėptų posūkių, jų kombinacijų ir t.t., kad sportininkai turėtų galimybę parodyti savo meistriškumą. Antras aspektas – kelio danga. Pasirenkant ją, pasirenkamas ralio formatas. Jei danga kieta, tada greičio ruožas važiuojamas du kartus, jei minkštesnė – tik kartą. Galiausiai parenkamos vietos, kur ralis gali būti stebimas saugiai, tačiau tuo pačiu sportininkai turi galimybę parodyti ir savo meistriškumą. Čia ir atsiskleidžia tikrasis ralio grožis. Tokiuse ruožuose važiavimus stengiamasi padaryti po kelis kartus“, – gero greičio ruožo sudėtines dalis vardina J. Balčiūnas.
„Rally Classic“ Druskininkai organizatoriaus teigimu, tinkamus raliui greičio ruožus lengviau rasti Žemaitijoje ar Zarasuose, kur yra daugiau kalnuotų vietovių, o keliai yra kietos dangos ir įdomios konfigūracijos.
„Žemaitijoje ar Zarasuose viskas paprasčiau. Norint surengti gerą ralį Dzūkijoje reikia įdėti daugiau darbo ieškant tinkamų trasų – jei trasa techniškai sudėtinga, tada danga minkšta arba atvirkščiai: jei kieta danga – tai kelias žvyruotas ir platus kaip autostrada. Visgi, per keturis metus „Rally Classic“ jau suformavo nemažai trasų, kurios tapo tradicinėmis, o kelių būklė smarkiai pagerėjo, žvelgiant į tai, nuo ko pradėjome.
Tačiau dėl minkštesnės dangos Dzūkijoje daugumą greičio ruožų esame įpareigoti daryti tik po kartą. Šie ruožai dažniausiai driekiasi miškais, todėl žiūrovams sudėtinga, landžiojant po krūmus, juos stebėti. Visgi, šiemet „Rally Classic“ Druskininkai ralyje numatėme tris greiči ruožus, kuriuos sportininkai važiuos po du kartus. Ypač kviečiame žiūrovus į Druskininkų centre vyksiantį greičio ruožą, kuris bus kompaktiškas, o žiūrovas turės galimybę pasimėgauti įspūdingais vaizdais“, - kviečia J. Balčiūnas.
Galiausiai, po įvykusio renginio organizatoriams lieka dar vienas ypatingai svarbus darbas – kelių, kurie buvo naudojami varžybų metu, sutvarkymas. Tai dažniausiai yra daroma tą pačią arba sekančią dieną po ralio.
„Kelių tvarkymu užsiima tos srities profesionalai. Jeigu po ralio keliai yra labai „išarti“, tada į susidariusias provėžas pilamas žvyras, skalda ir tada lyginama su sunkiąja technika. Tačiau šiuos darbus svarbu atlikti kaip įmanoma greičiau, nes nuo to priklauso gyventojų patogumas“, - teigia „Rally Classic“ Druskininkai organizatorius.

Nors ralis ir yra populiariausia automobilių sporto šaka Lietuvoje, tačiau jį gaubia ir daugiausiai paslapčių. Viena iš jų – lenktynių trasos, nuo kurių uždanga pakyla tik likus kelioms dienoms iki varžybų. Kodėl taip yra, pasakoja spalio 3-4 dienomis vyksiančio „Rally Classic“ Druskininkai 2014 organizatoriai.
Trasos atskleidžiamos prieš kelias dienas
Ralio gerbėjai visada nori, jog trasos būtų paskelbtos kaip įmanoma anksčiau, kad būtų galima iš anksto planuotis išvyką į renginį. Tačiau trasos išlieka paslaptyje iki pat paskutinių dienų. Pasak ilgamečių ralio organizatorių, tam yra dvi pagrindinės priežastys.
„Pirmiausia - pats ralio principas. Čia aš kalbu apie tai, kad ralio ekipažą sudaro pilotas ir šturmanas, kuris yra dažnai pamirštamas, tačiau kaip tik šturmano profesionalumas ir sugebėjimas dirbti kartu su pilotu lemia pergales. Kai ralyje kovojama net dėl tūkstantųjų sekundės dalių, žinojimas, kas laukia už sekančio posūkio lemia labai daug. Ralyje svarbu ne tik gerai vairuoti, tačiau ir girdėti bei realizuoti šturmano stenogramos skaitymą.
Antra priežastis - saugumas. Jeigu sportininkai iš anksto žinotų, kur vyks varžybos, žinoma, jie norėtų treniruotis, o tai keltų pavojų ir diskomfortą vietos gyventojams, nes pro jų namus nuolat lakstytų trasą išmokti mėginantys lenktynininkai“, - pasakoja ralio organizatorius Jonas Balčiūnas.
Visgi, jeigu sportininkams pavyktų sužinoti trasas šiek tiek anksčiau ir jie ten mėgintų treniruotis, tada jų lauktų itin griežtos sankcijos – nuo draudimo dalyvauti varžybose iki taškų anuliavimo visame čempionate.
Pašnekovo teigimu, lenktynininkai su trasomis gali susipažinti likus dienai ar dviems iki ralio. Susipažinimo metu visi važiuoja pagal iš anksto numatytą grafiką: dažniausiai duodami du važiavimai – pirmo metu informaciją sako pilotas šturmanui, kuris viską žymisi, o antrojo važiavimo metu stenogramą skaito jau šturmanas ir taisosi klaidas bei tikslina informaciją. Susipažinamojo važiavimo metu visi lenktynininkai privalo laikytis visų kelių eismo taisyklių, jie neturi jokių išimčių ir yra eiliniai eismo dalyviai.
Lenktynėms naudojami keliai Lietuvoje dažniausiai uždaromi likus dviems valandoms iki varžybų. Tai reikalinga tam, kad būtų išdėliotos saugos struktūros, personalas, teisėjai tikrina ar trasos atitinka visus reikalavimus ir t.t.
Danga lemia ralio formatą
Norint suorganizuoti ralį, kuris patiktų tiek dalyviams, tiek ir žiūrovams, svarbiausia atkreipti dėmesį į tris pagrindinius aspektus.
„Pirmiausia, organizatoriai ieško techniškai sudėtingos trasos. Žiūrima, kad greičio ruože būtų tramplinų, paslėptų posūkių, jų kombinacijų ir t.t., kad sportininkai turėtų galimybę parodyti savo meistriškumą. Antras aspektas – kelio danga. Pasirenkant ją, pasirenkamas ralio formatas. Jei danga kieta, tada greičio ruožas važiuojamas du kartus, jei minkštesnė – tik kartą. Galiausiai parenkamos vietos, kur ralis gali būti stebimas saugiai, tačiau tuo pačiu sportininkai turi galimybę parodyti ir savo meistriškumą. Čia ir atsiskleidžia tikrasis ralio grožis. Tokiuse ruožuose važiavimus stengiamasi padaryti po kelis kartus“, – gero greičio ruožo sudėtines dalis vardina J. Balčiūnas.
„Rally Classic“ Druskininkai organizatoriaus teigimu, tinkamus raliui greičio ruožus lengviau rasti Žemaitijoje ar Zarasuose, kur yra daugiau kalnuotų vietovių, o keliai yra kietos dangos ir įdomios konfigūracijos.
„Žemaitijoje ar Zarasuose viskas paprasčiau. Norint surengti gerą ralį Dzūkijoje reikia įdėti daugiau darbo ieškant tinkamų trasų – jei trasa techniškai sudėtinga, tada danga minkšta arba atvirkščiai: jei kieta danga – tai kelias žvyruotas ir platus kaip autostrada. Visgi, per keturis metus „Rally Classic“ jau suformavo nemažai trasų, kurios tapo tradicinėmis, o kelių būklė smarkiai pagerėjo, žvelgiant į tai, nuo ko pradėjome.
Tačiau dėl minkštesnės dangos Dzūkijoje daugumą greičio ruožų esame įpareigoti daryti tik po kartą. Šie ruožai dažniausiai driekiasi miškais, todėl žiūrovams sudėtinga, landžiojant po krūmus, juos stebėti. Visgi, šiemet „Rally Classic“ Druskininkai ralyje numatėme tris greiči ruožus, kuriuos sportininkai važiuos po du kartus. Ypač kviečiame žiūrovus į Druskininkų centre vyksiantį greičio ruožą, kuris bus kompaktiškas, o žiūrovas turės galimybę pasimėgauti įspūdingais vaizdais“, - kviečia J. Balčiūnas.
Galiausiai, po įvykusio renginio organizatoriams lieka dar vienas ypatingai svarbus darbas – kelių, kurie buvo naudojami varžybų metu, sutvarkymas. Tai dažniausiai yra daroma tą pačią arba sekančią dieną po ralio.
„Kelių tvarkymu užsiima tos srities profesionalai. Jeigu po ralio keliai yra labai „išarti“, tada į susidariusias provėžas pilamas žvyras, skalda ir tada lyginama su sunkiąja technika. Tačiau šiuos darbus svarbu atlikti kaip įmanoma greičiau, nes nuo to priklauso gyventojų patogumas“, - teigia „Rally Classic“ Druskininkai organizatorius.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų