REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Padidinto pravažumo automobiliai šiuo metu išgyvena aukso amžių. Prieš dešimt ar penkiolika metų padidinto pravažumo automobilius rinkosi tik tie, kurie bent kelis kartus per mėnesį nuvažiuodavo ten kur kelių tiesiog nėra. Jeigu laikrodį atsuksime į 2014 metus - pamatysime, kad padidinto pravažumo automobiliai perkami ne dėl jų pravažumo, bet dėl išvaizdos. Galbūt ši priežastis daugeliui skambės kvailai, tačiau ar labai daug BMW X5, Mercedes Benz ML, Peugeot 2008 ar Volkswagen Tiguan savininkų jį perka dėl noro pasivažinėti bekelėje? 
Pirmą kartą su naujos kartos Dacia Sandero susipažinome praėjusių metų žiemą. Kompaktiškas, lengvas, žvitrus ir kas be ko - pigus automobilis mus paliko labai teigiamą įspūdį. Nenuostabu, kad per Europą užklupusią recesiją, Dacia buvo vienas iš tų gamintojų, kuris sugebėjo savo rinkos dalį padidinti.
sanderostepway
dizainas
Dacia Sandero ir Sandero Stepway - techniškai identiški automobiliai. Abudu automobiliai dalinasi ta pačia platforma, tais pačiais varikliais, tais pačiais važiuoklės komponentais ir net dauguma kėbulo detalių. Skiriasi tik kėbulo prošvaisa ir keliomis kėbulo detalėmis, kurios leidžia Stepway versiją atskirti nuo kuklų kostiumą dėvinčio Sandero.

Padidinto pravažumo automobiliai šiuo metu išgyvena aukso amžių. Prieš dešimt ar penkiolika metų padidinto pravažumo automobilius rinkosi tik tie, kurie bent kelis kartus per mėnesį nuvažiuodavo ten kur kelių tiesiog nėra. Jeigu laikrodį atsuksime į 2014 metus - pamatysime, kad padidinto pravažumo automobiliai perkami ne dėl jų pravažumo, bet dėl išvaizdos. Galbūt ši priežastis daugeliui skambės kvailai, tačiau ar labai daug BMW X5, Mercedes Benz ML, Peugeot 2008 ar Volkswagen Tiguan savininkų jį perka dėl noro pasivažinėti bekelėje? 
Pirmą kartą su naujos kartos Dacia Sandero susipažinome praėjusių metų žiemą. Kompaktiškas, lengvas, žvitrus ir kas be ko - pigus automobilis mus paliko labai teigiamą įspūdį. Nenuostabu, kad per Europą užklupusią recesiją, Dacia buvo vienas iš tų gamintojų, kuris sugebėjo savo rinkos dalį padidinti.
sanderostepway
dizainas
Dacia Sandero ir Sandero Stepway - techniškai identiški automobiliai. Abudu automobiliai dalinasi ta pačia platforma, tais pačiais varikliais, tais pačiais važiuoklės komponentais ir net dauguma kėbulo detalių. Skiriasi tik kėbulo prošvaisa ir keliomis kėbulo detalėmis, kurios leidžia Stepway versiją atskirti nuo kuklų kostiumą dėvinčio Sandero.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dacia-Sandero-Automanas-01


Bent jau žiūrint į padidinto pravažumo Stepway, susidaro įspūdis, jog jis buvo sukurtas mėgėjiškos bekelės gerbėjams. Truputėlį praplatintos ir specialiomis plastmasėmis papuošti sparnai ir didesnio skersmens ratlankiai sukuria tvirto automobilio įvaizdį. Prie įvaizdžio sukūrimo taip pat prisideda priešrūkiniai žibintai, ant stogo esantys „ragai“ ir specialiai šiam modeliui skirta „Blue d'Azurite“ spalva.
Viduje išskirtinių bruožų mažiau. Išskyrus keletą apdailos detalių, Sandero Stepway interjeras daugiau pakeitimų neturi. Tačiau jų greičiausiai ir nereikia. Interjere panaudotos medžiagos primena, jog tai yra biudžetinis automobilis, tačiau pati mašina suręsta tvirtai ir neskleidžia atsainaus gamykloje dirbančių žmonių darbo.
dizainas
Patys pirmieji Dacia modeliai turėjo vieną didelį trūkumą - senuosius Renault variklius, kurie dėl taupymo sumėtimų buvo montuojami į visus Dacia automobilius. Tačiau, kai prekyboje pasirodė naujos kartos Sandero - buvome nustebinti Renault sprendimu į naujus Dacia modelius montuoti naujausius prancūziškus variklius, tame tarpe ir nuostabius dCi dyzelinius motorus, kurie pasižymi mažomis kuro sąnaudomis.
Nors dyzeliniai varikliai montuojami į Dacia automobilius negali pasižymėti tokiu efektyvumu kaip Renault analogai, tačiau prancūzų gamintojas norėdamas išlaikyti mažą modelių kainą, privalėjo atsisakyti įvairių aerodinaminių elementų, Start/Stop sistemos ir elektronikos valdomos kuro pompos. Šios mažos smulkmenos Renault automobiliams padeda šimtui kilometrų suvartoti tik 5 ar 4 litrus degalų šimtui kilometrų. Tuo tarpu analogišką variklį turintis Dacia Sandero Stepway šimtui kilometrų suvartoja maždaug 2 ar 3 litrais daugiau degalų. Tačiau tai vienintelis 90 arklio galių ir 200 NM sukimo momentą turinčio variklio trūkumas.

REKLAMA

Dacia-Sandero-Automanas-11


Ar vertėtų rinktis benzininį variklį? Jeigu gyventume šalyje, kurioje automobiliai būtų apmokestinami pagal išmetamųjų dujų emisiją - sakytume labai drąsų taip. Taip pat 90 arklio galių išvystantis trijų cilindrų agregatas turi tik du privalumus - malonų ausiai skambantį garso takelį ir mažas išmetamųjų dujų emisijas. Norint jį pilnai išnaudoti, reikia tachometro rodyklę nuolatos laikyti tarp 3000 ir 4000, o tai reiškia, kad didžiuliai variklio sūkiai privers iki pakankamai didžiulio variklio apetito.
dizainas
Vos tik gavome raktelius nuo Sandero Stepway - pirmoji mintis šovusi į galvą - „Varom į bekelę“. Su šiuo automobiliu tikrai neverta rodytis Pabradės poligone, nes žvėrys nukris iš juoko, tačiau įvairius nelygumus jis įveiks be didelių problemų.
Kauno apylinkėse suradę didžiulį mišką ir kelią, kuriuo dažnai važinėja įvairūs keturračiai, mes nusprendėme neapsisukti ir ieškoti kito kelio, tačiau važiuoti ten, kur paprastas automobilis tiesiog netilptų.

REKLAMA
REKLAMA

Dacia-Sandero-Automanas-07


Atsargiai ir po truputėlį, tačiau drąsiai nusiteikęs Sandero Stepway įveikė visas pasirodžiusias kliūtis. Į siaurus takelius, aukštus kalnelius, didžiules duobes ir smėlėtos vietos jam sukėlė juoką. Jeigu esate tinginys ir svajojate apie grybavimą neišlipant iš automobilio, norime jums pasiūlyti Dacia Sandero Stepway.
Nusiėmus juokdario kaukę ir šiek tiek surimtėjus, automobilis padaro tą patį. Miesto gatvėse, užmiesčio keliuose ir greitkelyje automobilis elgiasi lyg paprastas hečbekas. Triukšmo lygis didesnis negu kitose panašaus dydžio mašinose, tačiau jis nėra toks tragiškas kaip kad daugelis galvoja pamatę ar išgirdę mašinos kainą.
dizainas
Dacia Sandero Stepway neturi labai daug konkurentų - tik vieną. Tai yra daugybę apdovanojimų pelnęs itališkas hečbekas, kuris yra pasiruošęs rimtesniems žaidimas bekelėje - Fiat Panda 4x4.
Tiek vienas, tiek kitas automobilis yra labai panašaus dydžio, kainuoja taip pat panašiai, tačiau Fiat turi vieną labai didelį privalumą - keturių varomųjų ratų sistemą, kuri jūsų nepaves net ir didžiausiame pasaulio užkampyje. Tačiau keturių varomųjų ratų sistema turi savo kainą - 56.205 litų.
Ar verta išleisti maždaug 15.000 litų daugiau už panašaus dydžio hečbeką, kuris turi keturių varomųjų ratų sistemą? Viskas priklauso nuo jūsų poreikių.
dizainas
verdiktas 45
Prieš dešimt metų jeigu užduotumėte klausimą - „Ar galima įsigyti padorų, naują automobilį už maždaug 35.000 ar 40.000 litų?“ Greičiausiai atsakytume - ne. Tačiau Dacia progresas ne tik stebina, bet ir džiugina.
Paprastos konstrukcijos, nepretenzingas, komfortiškas, modernus, ekonomiškas hečbekas yra vienas iš tų automobilių, kuriuos rekomenduotume tiems, kurie ieško tiesiog naujo automobilio arba darbinio arklio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dacia-Sandero-Automanas-08


Žinoma, galima pasirinkti gražesnį, geriau įrengtą ar dinamiškesnį automobilį, tačiau ne vienas jam negalės prilygti paprastumu ir mažais aptarnavimo kaštais. Juk lietuviai praktiški žmonės, todėl rinkimės praktiškus automobilius, kuriais galėtumėte džiaugtis. Net ir tokioje šalyje kaip Lietuva, kurioje daugelis už tą pačią sumą pinigų mieliau įsigys naudotą mašiną, padidinto pravažumo Sandero Stepway tikrai suras savo pirkėją.
sanderstepway

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų